دانلود کنش پژوهی معلمان و مدیران

انواع کنش پژوهی
کلمات کلیدی

دانلود کنش پژوهی معلمان

دانلود کنش پژوهی ارزان

دانلود کنش پژوهی مقایسه رنگ قرمز و مشکی در عزت نفس دانش آموزان

کنش پژوهی رابطه فرهنگ سازمانی وبکارگیری فناوری اطلاعات وارتباطات

دانلودکنش پژوهی رابطه فرهنگ سازمانی وبکارگیری فناوری اطلاعات وارتباطات

کنش پژوهی بررسی میزان تفکر ابداعی دانش آموزان

دانلودکنش پژوهی بررسی میزان تفکر ابداعی دانش آموزان

کنش پژوهی بررسی نگرش معلمان ودانش آموزان به شیوه های ارزشیابی

دانلودکنش پژوهی بررسی نگرش معلمان ودانش آموزان به شیوه های ارزشیابی

کنش پژوهی رابطه خویشتن پنداری ورضایت شغلی دبیران

دانلودکنش پژوهی رابطه خویشتن پنداری ورضایت شغلی دبیران

کنش پژوهی بررسی خصوصیات مدیران مدارس شهری

دانلودکنش پژوهی بررسی خصوصیات مدیران مدارس شهری

کنش پژوهی تاثیر زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش آموزان

دانلودکنش پژوهی تاثیر زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش آموزان

کنش پژوهی تاثیر راهبردهای یادگیری بر پیشرفت تحصیلی

دانلودکنش پژوهی تاثیر راهبردهای یادگیری بر پیشرفت تحصیلی

کنش پژوهی نگرش معلمان نسبت به آموزش های ضمن خدمت از راه دور

دانلودکنش پژوهی نگرش معلمان نسبت به آموزش های ضمن خدمت از راه دور

کنش پژوهی بهبود کیفیت مدیریت دبیرستانها

دانلودکنش پژوهی بهبود کیفیت مدیریت دبیرستانها

کنش پژوهی بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطه

دانلودکنش پژوهی بررسی نیازهای آموزشی مدیران مدارس متوسطه

کنش پژوهی راه ها و اصول آموزش خلاق در اموزش مفاهیم دینی

دانلودکنش پژوهی راه ها و اصول آموزش خلاق در اموزش مفاهیم دینی

کنش پژوهی سطح اضطراب معلمان دانش آموزان استثنایی و عادی

دانلودکنش پژوهی سطح اضطراب معلمان دانش آموزان استثنایی و عادی

کنش پژوهی رابطه سلامت عمومی و رضایت شغلی معلمین

دانلودکنش پژوهی رابطه سلامت عمومی و رضایت شغلی معلمین

کنش پزوهی تحلیل محتوای کتابهای درسی اول متوسطه

بایگانی
  • ۰
  • ۰


 دانلود کنش پژوهی تأثیر الگوهای تدریس معلم بر یادگیری دانش‌آموزان

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 37 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

مقدمه

دنیای امروز دنیایی است با ابعاد و ویژگیهای مختلف و گوناگون که ماهیت این ابعاد نحوه زندگی را در جوامع و کشورهای مختلف روشن می‌نماید. برای زیستن در این جهان پارامترها و فاتورهای بسیاری وجود دارد که در صورت آگاهی از روش صحیح برخورد با این عوامل و استفاده از این روشها می‌توان به بهترین نحو زیست به جرأت می‌توان یکی از مهمترین مواردی که از ابتدای خلقت تاکنون بشر یا آن برخورد داشته و سعی در بهبود آن همواره در نظرش بوده را آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت دانست. با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که حتی قبل از اینکه انسان پای به عالم خاکی بگذارد نیز در حال آموزش بوده است. «خداوند به آدم (ع) علم اسرار آفرینش را آموخت تا از اسرار معنوی و مادی جهان آگاهی یابد.»این آیه مؤید چند نکته اساس و مهم می‌باشد که به این شرح می‌باشد.

الف ) اهمیت آموزش و پرورش در زندگی.

ب ) اینکه اولین آموزگار انسان خداوند متعال می‌باشد.

ج) اینکه اولین دانش‌آموز حضرت آدم بوده است.

باید این مسئله را دانست که برای دستیابی به آموزش بهتر و مفیدتر نیاز به آگاهی و استفاده از مواردی می‌باشد که مهمترین آن‌ها شیوه تدریس معلم در کلاس درس می‌باشد. با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم که در هر عصر و دوره‌ای با توجه به تعداد شاگردان ، موضوع درس و شخص مدرس شیوه‌ها متفاوت بود و با گذشت زمان و نحوه تحقیقات مختلف بر تنوع و تعداد این شیوه‌ها افزوده شده است. و بایستی اذعات داشت که هدف از پیدایش و استفاده از این شیوه‌ها یادگیری و فهم هر چه بیشتر مطالب و موضوعات درسی و در نهایت رشد همه جانبه دانش‌آموز می‌باشد، بدیهی است که هر آموزگاری در کلاس درس از روش یا روشهایی استفاده می‌نماید که این روشها با توجه به عواملی از قبیل ماهیت و محتوای درس ، سن و سال دانش‌آموز ، علاقمندی وی به مطلب آموزشی و ... می‌تواند در رشد همه جانبه فراگیران مفید و یا بی‌بهره واقع شوند پس در تعیین و استفاده از این روشها هم بایستی دقت و اهتمام لازم را بعمل آورده، و اینکه کدامیک از روشها مفیدـر می‌باشد را تشخیص دهد.

امروزه در شناساندن روشهای مناسب آموزش و پرورش تحقیقات فراوانی صورت گرفته است. دفتر بین‌المللی تعلیم و تربیت وابسته به یونسکو تعداد بیش از 300 روش تدریس شناخته شده را ذکر می‌نماید.

زمینه

امروزه در اکثر کشورهای جهان آموزش از جایگاه خاصی برخوردار است و همه کشورهای کم و بیش در صدد اجرای هر چه بیشتر، بهتر و مفیدتر آن می‌باشند. باید این نکته را متذکر شد که در حال حاضر بسیاری از کشوهای دنیا از روشهای آموزشی سنتی بهره می‌گیرند و پایبند این نوع آموزش می‌باشند. اما لازم به ذکر است که شیوه‌های آموزش سنتی دارای نارساییهایی به شرح ذیل می‌باشند:

  • روشهای آموزش سنتی دانش‌آموز را منفعل و وابسته بار می‌آورد . او سرگذشت علم را می‌خواند، نه خود علم را.
  • روشهای آموزش سنتی منکر فراهم کردن فرصتهای کافی برای درگیر شدن با داده‌ها، نظریه‌پردازی ، امتحان فرضیه‌ها و کاربرد روش علمی در عمل است.
  • در آموزش سنتی ، معلم در صدد است تا مفاهیم و مطالب آموختنی را به فراگیر، به روش کلامی یا نشان دادن و ارائه یک مطلب خواندنی واضح و سرراست ، منتقل کند.

اما آموزش پیشرو و مواد آموزشی پیشرفته که در کشورهای توسعه یافته و در حال گسترش هستند به روشهای اندیشیدن و راه و رسم یادگیری خیلی بیش از مطالب آموختنی توجه می‌کنند.

مهارت در طبقه‌بندی یافته‌ها، داده‌پردازی، نظریه‌پردازی و جستجوی راهی برای آزمودن و بازبینی نظریه‌های ارائه شده ، حتی اگر همراه با فعالیت مستقیم آزمایشگاهی نباشد، از اهمیت فراوانی برخوردار است. هدف از اینگونه فرایندهای شناختی ، تنها این نیست که آگاهیهای درست را برای مصرف فراگیران بوجود آورند، بلکه هدف پرورش افرادی کاوشگر، تحلیل‌گر و نوآور است


جهت دانلود کلیک کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی